Lynne Eodice inspirujące fotografie. warsztaty fotograficzne full, ebooki chomikuj

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Inspiruj¹ce fotografie.
Warszaty fotograficzne
Autor: Lynne Eodice
T³umaczenie: Jakub Góralczyk
ISBN: 978-83-246-2342-6
Tytu³ orygina³u:
Format: 180

235, stron: 272
Poznaj tajemnice ekspertów i twórz zachwycaj¹ce fotografie
• Jak na portrecie uchwyciæ osobowoœæ modela?
• Jak skomponowaæ i sfotografowaæ martw¹ naturê?
• Jak czerpaæ inspiracjê z codziennoœci?
Fotografowanie jest sztuk¹, a dobra fotografia to suma rzetelnej wiedzy technicznej,
talentu i umiejêtnoœci obserwacji. Jeœli chcesz zostaæ prawdziwym artyst¹ w tej
dziedzinie, zobacz i poczytaj, jak robi¹ to doœwiadczeni eksperci. A potem wykorzystaj
ich rady oraz informacje zawarte w tym podrêczniku i do³¹cz do elitarnego grona
artystów-fotografików.
Ksi¹¿ka „Inspiruj¹ce fotografie. Warsztaty fotograficzne” stanowi niezwyk³y przewodnik
po zachwycaj¹cej Krainie Fotografii. Przedstawiono tu ponad dwieœcie wspania³ych zdjêæ,
opatrzonych autorskim komentarzem, odnosz¹cym siê do tego, w jakich okolicznoœciach
i w jaki sposób zosta³y one zrobione. Dziêki tym fotografiom i opowieœciom ich twórców,
ale tak¿e opisom potrzebnego sprzêtu, danym i parametrom technicznym, z ³atwoœci¹
zrozumiesz, na czym polega proces tworzenia dobrego zdjêcia. Nauczysz siê fotografowaæ
krajobrazy, zwierzêta i architekturê, zrobisz wspania³e portrety i bez obaw zmierzysz siê
z fotografi¹ dynamiczn¹.
• Krajobrazy, widoki i zdjêcia z podró¿y
• Zdjêcia zwierz¹t i przyrody
• Portrety i cia³o ludzkie
• Fotografie dynamiczne
• Zdjêcia nocne o niskim stopniu naœwietlenia
• Architektura i miasto
• Zdjêcia roœlin
• Zbli¿enia
• Martwa natura
Patrz i ucz siê od najlepszych artystów-fotografików!
Spis treści
KRAJOBRAZY, WIDOKI
I ZDJĘCIA Z PODRÓŻY
13
ZDJĘCIA ZWIERZĄT
I PRZYRODY
53
ZDJĘCIA LUDZI
I PORTRETY
73
ZDJĘCIA DYNAMICZNE,
W RUCHU, SPORTOWE
123
ZDJĘCIA NOCNE, O NISKIM
STOPNIU NAŚWIETLENIA,
TAJEMNICZE
141
ARCHITEKTURA
I MIASTO
163
ZDJĘCIA ROŚLIN
193
ZBLIŻENIA
217
MARTWA NATURA
241
CIAŁO LUDZKIE
255
 CZĘŚĆ IV
ZDJĘCIA DYNAMICZNE,
W RUCHU, SPORTOWE
Zdjęcia w ruchu to jedne z najbardziej ekscytujących zdjęć, jakie można zrobić. Mimo to
uwiecznianie ruchu i działania jest bardzo trudne i wymaga wyczucia czasu i umiejętności.
Pierwsze, o czym musisz zadecydować, to sposób, w jaki chcesz uchwycić ruch. Niektóre
działania najlepiej wyraża się przez uchwycenie ich szczytowej formy. Nastaw wysoką pręd-
kość migawki, aby wszystkie szczegóły były bardzo ostre: gracz w piłkę koszykową zawieszo-
ny w powietrzu, osoba na rolkach w trakcie akrobacji. Czasami będziesz jednak chciał roz-
myć kształty nastawiając małą prędkość migawki, aby podkreślić wrażenie ruchu. Możesz
na przykład otworzyć swoją migawkę i pozwolić tancerzom poruszać się w kadrze w mgła-
wicy kolorów. W jakikolwiek sposób zechcesz utrwalać ruch, eksperymenty z prędkością
migawki, perspektywą, obiektywami i stylami będą świetną zabawą.
 Poza robieniem zwykłych zdjęć sportowych
warto czasami uchwycić jakąś specjalną chwi-
lę, tak jak zrobił to ten fotograf podczas me-
czu ligi juniorów. Szybka migawka zatrzymała
w ruchu błoto bryzgające z rękawicy łapiące-
go, a dzięki długiemu teleobiektywowi może-
my przyjrzeć się temu z bliska. Używając tak
długiego teleobiektywu, pamiętaj koniecznie
o ostrości. Z tego właśnie powodu wielu fo-
tografów sportowych używa statywów o jed-
nej nóżce, aby unieruchomić aparat. Statyw
o trzech nóżkach często zawadza podczas wy-
darzeń sportowych. Próbując uchwycić tak
szybki ruch, jak na tym zdjęciu, dobrze jest
wykorzystać napęd ciągły lub tryb ruchu apa-
ratu, aby szybko zrobić wiele zdjęć.
Komentarz fotografa:
„Robienie zdjęć podczas zawodów nie zawsze
pozwala na taką kreatywność, jaką chcieliby-
śmy się wykazać. Ja dołączyłem do Youth Sports
Photography, co daje mi możliwość bycia kre-
atywnym w taki sposób, w jaki chcę, a moi
klienci zawsze są zadowoleni z rezultatów. Mama
tego atlety poprosiła mnie o zrobienie kilku
zdjęć syna podczas zmiany
, kiedy łapał piłkę.
Stanąłem za stanowiskiem miotacza i skorzysta-
łem z naturalnego światła słońca południowej
Florydy. Sam byłem łapiącym, tzw.
catcherem
,
wiedziałem więc, że glina rozbryzgnie się z ręka-
wicy, kiedy uderzy w nią piłka. Tego dnia glina
była mokra, przykleiła się do rękawicy i rozbry-
zgnęła się tak, jak to planowałem”.
Mecz w baseball składa się z dziewięciu zmian
(
innings
) —
przyp. tłum.
„PLAYING CATCH”
©
Jim Donnelly
,coralsprings,floryda,usa.
www.ImageMastersPhotography.net.
cyfrowalustrzankacanoneos1DMarkII;teleobiektywcanonef500mmf/4–5;
czasnaświetlania1/1000sekundy,przysłonaf/4,5;Iso400;światłodzienne.
12 4
|
I n s p I r u j ą c e f o t o g r a f I e
W a r s z tat y f o t o g r a f I c z n e
„MAVERICK SURF CONTEST”
©
Michael Geib
,sanramon,Kalifornia,usa.
cyfrowalustrzankacanoneos20D;obiektywzzoomemcanonef70–200mmf/2,8zextenderemcanon
1,4X;czasnaświetlania200sekundy,przysłonaf/3,5;aparattrzymanywręku;światłodzienne.
Fotografowie sportowi często używają super-
silnych teleobiektywów, aby przybliżyć daną
akcję. Na przykładzie tego zdjęcia widać jed-
nak, że czasami równie ważne jest ukazanie
obiektu w jego otoczeniu. Fotograf umiejętnie
pokazał na zdjęciu ślad po desce suringowej,
który prowadzi oko do spieniającej się powyżej
fali. Zatrzymał także ruch przy pomocy odpo-
wiednio szybkiej migawki. Jeżeli chcesz idealnie
zatrzymać ruch zmierzający w Twoim kierun-
ku, prędkość ta może być nieco mniejsza (oko-
ło 1/125) od tej, której potrzeba, aby zatrzymać
ruch po przekątnej kadru.
Komentarz fotografa:
„Po przejściu na emeryturę sporządziłem listę
rzeczy, które chcę w życiu zrobić — znalazło się
na niej obejrzenie na żywo Maverick Surf Con-
test. Ku moim zdziwieniu i uciesze, na samym
początku konkursu dostałem miejsce na łodzi
niedaleko wybrzeża Pillar Point, jakieś 45 km
na południe od San Francisco. Konkurs odby-
wał się około 2 km od wybrzeża, a zawodnicy
nosili różnokolorowe kostiumy, aby móc ich od
siebie odróżnić. Każdy zawodnik musiał odbyć
tak dużo dobrych ślizgów, jak tylko jest to moż-
liwe podczas przydzielonego mu czasu. Najlepsi
przechodzili do inałów, odbywających się po
południu. Zdjęcie przypieczętowało znakomity
dzień spędzony na zawodach”.
z D j Ę c I a D y n a M I c z n e , W r u c H u , s p o r t o W e
|
12 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • annablack.xlx.pl